Jeśli nie wiecie Państwo jaką technikę znakowania produktu wybrać, ile kolorów zastosować i jaka jest trwałość metod umieszczania logotypu zapraszamy do zapoznania się z opisanymi niżej technikami znakowania:

tampodruk.jpg

Tampodruk – jest jedną z najpopularniejszych metod znakowania. Technika ta polega na nakładaniu farby drukarskiej przy pomocy stempla – inaczej zwanego tamponem. Główną zaletą tej metody jest możliwość znakowania na różnych płaszczyznach – w tym nierównych i nieregularnych. Dzięki dobraniu odpowiedniej farby  możliwe jest drukowanie na takich powierzchniach jak tworzywa sztuczne, guma, szkło, metal, bywa, że także tkaniny. Rozmiar druku jest ograniczony wielkością znakowanego przedmiotu. Maksymalny wymiar nadruku uzależniony jest od samego artykułu na którym ma być wykonany, na ogół nie przekracza wymiaru 5 x 5 cm.

Sitko.jpg

Sitodruk – jest to jedna z metod nadruku bezpośredniego. Formę drukową stanowi prostokątna rama z naciągniętą na niej siatką z zarysem logotypu. Nadruk powstaje dzięki przetłoczeniu farby drukarskiej na dane podłoże. Przy wykorzystaniu specjalnego sita można wykonać bardzo efektowny i trwały wielokolorowy nadruk. Metoda ta idealnie sprawdza się na dzianinach, tworzywach sztucznych, papierze, foliach czy drewnie, a także powierzchniach płaskich i cylindrycznych. Ograniczeniem związanym z tego typu nadrukami jest wielkość sita - od którego zależy rozmiar nadrukowanego logotypu. 

3 Termotransfer a.jpg

Termotransfer - metoda ta polega na wgrzaniu logotypu w materiał.  Logotyp drukowany jest wcześniej  na specjalnym papierze termicznym, z którego przenoszony jest na artykuł podczas obróbki termicznej. Jedną z zalet jest bardzo dobra precyzja odwzorowania wielokolorowego druku jak i trwałości kolorów. W przypadku tekstyliów metoda ta sprawdza się na materiałach wielowarstwowych i takich do których jest utrudniony dostęp z nadrukiem bezpośrednim (sitem). Maksymalny wymiar pojedynczego transferu (uzależniony jest od samego artykułu na którym ma być wykonany, na ogół nie przekracza wymiaru) 30 x 30cm.

sublimacja.jpg

Sublimacja - Metoda ta jest jedną z najwyższej jakości druków.  Proces  znakowania polega na zadrukowaniu papieru sublimacyjnego, a następnie w warunkach bardzo wysokiego ciśnienia oraz temperatury nadruk przenoszony jest z papieru na tkaninę lub inny materiał z warstwą poliestrową. Głównymi zaletami druku sublimacyjnego jest doskonała jakości obrazu  jak i jego trwałość, a także odporność na działanie wody. Druk sublimacyjny stosuje się głównie na białych tekstyliach. Zaletami druku sublimacyjnego jest doskonała jakość obrazu, jego trwałość, a także odporność na działanie wody i czynników chemicznych. 

doming a.jpg

Doming – Metoda ta polega na pokrywaniu folii samoprzylepnej warstwą żywicy polimerowej, a następnie utwardzaniu jej w specjalnym urządzeniu. Doming można wykorzystać do stworzenia naklejki lub etykiety. Taka forma zdobienia pozwala uzyskać efekt głębi pełnokolorowego obrazu o wyrazistych kolorach i co najważniejsze, różnym kształcie. Doming jest bardzo elastyczny, a jednocześnie cechuje się dużą trwałością i odpornością na działanie światła słonecznego. Kolejnymi zaletami domingu jest wysoka przejrzystość oraz bardzo dobra przyczepność grafiki do płaskich powierzchni. 

6 TŁOCZENIE a.jpg

Tłoczenie – metoda ta polega na odkształcaniu logotypów, pod odpowiednią temperaturą i naciskiem na przedmiotach skórzanych i z ekoskóry. Matryca wykorzystywana przy znakowaniu jest wykonywana indywidualnie dla każdego logotypu, jednakże można posługiwać się nią wielokrotnie. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej folii, możliwe jest wykonanie kolorowego tłoczenia.

 

Haft 1a.jpg

Haft komputerowy – jest to bardzo trwała i efektowna metoda znakowania, idealna do wyrobów tekstylnych.  Przy pomocy maszyn hafciarskich, które sterowane są komputerowo można uzyskać niezwykłą precyzję przeszyć. Każda realizacja wymaga przygotowania indywidualnego programu, a cena znakowania uzależniona jest od ilości uderzeń igły, tzw. wkłuć , niezbędnych do wykonania logotypu.  Dzięki tej metodzie możemy wykonać wiele rodzajów haftów takich jak: haft wypukły inaczej zwany 3D, haft z aplikacją oraz naszywki haftowane. Zaletą haftu komputerowego jest jego trwałość, odporność na pranie i estetyczny wgląd, a także możliwość wykorzystania aż 10 kolorów podczas procesu znakowania.

Grawer A.jpg

Grawer laserowy – jedna z najtrwalszych metod znakowania. Odbywa się przy pomocy wiązki lasera, która niezwykle precyzyjnie usuwa wierzchnią warstwę zdobionego przedmiotu. Jest to nie tylko tania, lecz również trwała i precyzyjna metoda. Ograniczeniem stosowania jest kolor zdobienia uzależniony od rodzaju podłoża produktu oraz niewielka powierzchnia znakowania. Uzyskanie większej powierzchni znakowania jest możliwe przy użyciu obracarki. Jej użycie możliwe jest tylko na wybranych produktach i znacznie podnosi cenę usługi. Grawer laserowy można wykonywać na takich powierzchniach jak metal, skóra, drewno, szkło czy tworzywa sztuczne. 

Cyfrowy.jpg

 

Druk cyfrowy UV - druk UV jest to bezpośrednia metoda nadruku, która polega na znakowaniu produktów przy wykorzystaniu drukarki UV sterowanej za pomocą komputera. Nadruk cyfrowy pozwala uzyskać pełnokolorowe nadruki o wysokiej jakości oraz trwałości. Znakowanie poddawane jest utwardzaniu, dzięki czemu zyskuje odporność na wodę, wilgoć oraz promienie słoneczne. Idealnie nadaje się również dla niewielkich realizacji lub zamówień o wielu różnych projektach.

Kalka.jpg

Kalka ceramiczna – w przeciwieństwie do druku bezpośredniego polega na wydrukowaniu projektu na kalce, a następnie przeniesieniu wzoru na ceramikę. W kolejnym etapie produkt poddawany jest procesowi wypalania w temperaturze ok. 800°C. Kalkomania umożliwia wykonanie personalizacji oraz zdobienia powierzchni niedostępnych w innych technologiach, tj. powierzchni wklęsłych, wypukłych, wewnątrz kubka, na jego dnie lub uchu. Istnieje również możliwość wykonania dodatkowych zdobień złotem lub platyną. Znakowanie kalką pozwala na uzyskanie nadruków z palety Pantone, a także w CMYK z przejściami tonalnymi lecz o mniejszym nasyceniu kolorów.

12 Piaskowanie a.jpg

Piaskowanie - to technika znakowania zapewniająca efekt 3D. Polega na wyżłobieniu wybranego wzoru w szkliwie produktu. Piaskowanie można wykonać w zabarwionej ceramice, a niekiedy zabarwić ceramikę już ozdobioną.

art print1.jpg

Art Print – jest to technika nadruku sublimacyjnego pozwalająca uzyskać fotograficzną jakość zdobienia o wysokiej rozdzielczości i jaskrawych kolorach. Polega na wydrukowaniu projektu na papierze i oklejeniu nim kubka. Następnie produkt poddawany jest procesowi wypalania w niskiej temperaturze - ok. 180°C. Nadruk jest polecany dla zamówień o niewielkiej ilości. Znakowanie technologią Art Print na dzień dzisiejszy nie jest jeszcze odporne na wielokrotne mycie w zmywarce! Nadruk jest możliwy do wykonania tylko na kilku wybranych modelach.

Magic.jpg

Magic Mug - jest to technika nadruku pozwalająca uzyskać fotograficzną jakość zdobienia o wysokiej rozdzielczości i jaskrawych kolorach. Nadruk jest praktycznie niewidoczny, ale pojawia się pod wpływem ciepła po zalaniu kubka gorącym płynem. Technika Magic polega na wydrukowaniu projektu na papierze i oklejeniu nim kubka. Następnie produkt poddawany jest procesowi wypalania w niskiej temperaturze - ok. 180°C. Na kubkach istnieje możliwość wykonania dodatkowego standardowego zdobienia w 1 kolorze. Kubki znakowane technologią Magic zaleca się myć ręcznie. Nadruk jest możliwy do wykonania tylko na kilku wybranych modelach.

Polyluxv obcięty.jpg

 

Polylux – jest to zdobienie, które można wykonać na wybranych produktach porcelanowych, szklanych i stalowych. Technologia POLYUX pozwala na otrzymanie świetlistych nadruków full color. Trwałość nadruku jest uzależniona od rodzaju podłoża, na którym jest wykonywany.

Zaufali nam

  • LOT Ams
  • Kraft
  • Kopernik
  • BOŚ Bank
  • BP
  • KNF
  • LG
  • MEN
  • Momondo
  • Motip
  • Novascon
  • Nutricia
  • Desir
  • PGNiG
  • Pracuj.pl
  • PWN
  • PWR
  • QAD
  • Qubus
  • Skanska
  • TMS
  • Toshiba
  • WAgo
  • Aereco
  • Baker
  • Ceneo
  • Cuprum
  • Danwood
  • Credit Suisse
  • IMGW
  • INSS-POL
  • Oktawave
  • Opera
  • RMF Maxx
  • Saint-Gobain
  • SIL-PRO
  • DFS
  • Delifrance
  • Lean
  • Mobile Vikings
  • Objectivity
  • Sms
  • 3M
  • Adamed
  • Balluff
  • BAT
  • BNP
  • CA
  • Develey
  • Lapp
  • Libet
  • Santander
  • SIG
  • TH
  • Thermaflex
  • VB
  • Zielona
  • YOKOHAMA
  • Ecol
  • Man and Machine
  • Logintrans
  • URSAPHARM
  • TUV Rheinland
  • HACH LANGE
  • TELFORCE ONE
  • GALERIA BURSZTYNOWA
  • JUKI
  • DPIIN
  • IOM
  • OBO Betterman
  • ARIMR
  • GIOŚ
  • HUCK
  • DR. MAX
  • TYTANIUM