Jak personalizacja gadżetów wpływa na wizerunek firmy?

Jak personalizacja gadżetów wpływa na wizerunek firmy?

Te osoby, które sądzą, że gadżety reklamowe już dawno trafiły do lamusa i nie mają dziś szans z nowoczesnymi, multimedialnymi formami reklamy, są w błędzie. Gadżety marketingowe wciąż mają się świetnie i wszystko wskazuje na to, że tak pozostanie. Klienci i kontrahenci lubią otrzymywać spersonalizowane upominki i nie traktują ich jak nachalnej formy reklamy. Jeśli na tych gadżetach znajduje się nazwa lub logo firmy, to takie działanie przynosi jej wiele korzyści. Podpowiadamy, jakie znaczenie dla wizerunku firmy mają personalizowane gadżety reklamowe. 

Spis treści:

  1. Gadżety reklamowe a masowy przekaz – jaka jest najważniejsza różnica między tymi formami?
  2. Personalizowane gadżety wręczane jako prezent budują zaufanie do marki i lojalność wobec niej 
  3. Ekologiczne gadżety reklamowe – kiedy sprawdzą się najlepiej? 

Gadżety reklamowe a masowy przekaz – jaka jest najważniejsza różnica między tymi formami?

W cyfrowym świecie mamy coraz mniej przestrzeni dla siebie. Jesteśmy narażeni na mnóstwo bodźców z różnych stron, przede wszystkim na różnego rodzaju przekazy reklamowe. Korzystanie z sieci, oglądanie telewizji, słuchanie radia, a nawet robienie zakupów w sklepie może być przez to po dłuższym czasie męczące. Wszystko dlatego, że w czasie każdej z tych czynności docierają do nas różne reklamy, w rozmaitych formach. Niektóre zwracają na siebie pozytywnie uwagę i sprawiają, że się uśmiechamy. Inne zaś niejednokrotnie negatywnie zaskakują swoją formą.

Lekki i zabawny przekaz jest o wiele bardziej skuteczny niż nachalny, bo jest przyjemny w odbiorze. W takim przypadku prawdopodobieństwo zapamiętania marki i produktu, a także skorzystanie z oferty w przyszłości jest o wiele większe niż wówczas, gdy reklama jest nachalna – bo wtedy czujemy się manipulowani i poniekąd zmuszani do wyboru danej firmy. To często przynosi wręcz odwrotny skutek i zniechęca do wyboru konkretnej marki.

Inna sprawa to ta, że masowy przekaz nie działa tak skutecznie, jak ten personalizowany: a przynajmniej przemyślany i dostosowany do określonej grupy odbiorców. Dlatego jedną z najważniejszych zasad komponowania przekazu marketingowego jest dokładna analiza grupy odbiorców: kim są, czego oczekują i co do nich trafi najlepiej. Na tej podstawie o wiele łatwiej przygotować taką formę promocji, która wzbudzi pozytywne skojarzenia i zaciekawi odbiorców. W takiej sytuacji personalizowane gadżety, które chętnie na co dzień wykorzystają odbiorcy, będą mieć o wiele większą skuteczność marketingową niż wymyślny przekaz masowy. 

Personalizowane gadżety wręczane jako prezent budują zaufanie do marki i lojalność wobec niej 

Personalizowane gadżety reklamowe wcale nie muszą być kosztowne ani mieć wyjątkowo oryginalnej formy. Najważniejsze jest to, by trafiły w potrzeby i oczekiwania odbiorców. To już połowa sukcesu, bo dzięki temu będą używane. Tym samym użytkownicy tych przedmiotów będą żywym nośnikiem przekazu. Wystarczy, że będą nosić koszulkę z logo i nazwą firmy, pić z kubka zawierającego takie informacje, czy korzystać z pendrive reklamowego. Wszystkie informacje znajdujące się na tych przedmiotach będą w zasięgu wzroku innych osób, które mimochodem wyłapią przekaz. 

Personalizacji gadżetów reklamowych można dokonać na dwa sposoby. Pierwszy polega na naniesieniu na wybrany przedmiot wybranych informacji o marce. Minimum to zwykle nazwa lub/i logo. Tyle wystarczy do tego, by taki prezentowy drobiazg stał się nośnikiem reklamy o szerokim zasięgu. Drugi sposób jest wykorzystywany wówczas, gdy gadżet reklamowy wręcza się konkretnej osobie – np. stałemu klientowi czy partnerowi biznesowemu. W takim przypadku, prócz logo i nazwy firmy, czasem dodaje się również imię konkretnej osoby (najczęściej na opakowaniu). 

W obu przypadkach takie działanie jest świetnym posunięciem marketingowym, bo wyróżnia klienta/partnera i wzbudza w nim pozytywne emocje. To zaś wiąże się przede wszystkim z poczuciem wdzięczności i tym samym podświadomie zobowiązuje do ponownego skorzystania z usługi czy zakupu produktów. W ten sposób nienachalnie buduje się lojalność klienta. 

Co równie ważne, pozytywny odbiór takiego posunięcia marketingowego może przynieść firmie więcej klientów niż tylko tego jednego, obdarowanego. Dlaczego? Ponieważ zadowolony odbiorca personalizowanego upominku chętnie podzieli się pozytywnymi wrażeniami z bliskimi osobami, a one dzięki temu mogą być następnym potencjalnym odbiorcą towarów lub usług. Jest to najlepsze potwierdzenie tego, że suma pozornie niewiele znaczących drobiazgów składa się na sukces: czyli budowanie pozytywnego wizerunku marki. 

Ekologiczne gadżety reklamowe – kiedy sprawdzą się najlepiej? 

Dla wizerunku marki istotny jest również jej stosunek do najbardziej znaczących problemów na świecie. Jednym z aktualnych bez wątpienia jest nadmierne zanieczyszczenie środowiska naturalnego. Dla wielu klientów (aktualnych i potencjalnych) istotne jest to, jaki stosunek dana firma ma do ochrony planety. Podstawą jest minimalizowanie generowania przez nią zanieczyszczeń i odpadów. Ekologiczne gadżety reklamowe to jeden z doskonałych sposobów na wyrażenie i dodatkowe podkreślenie swojego stanowiska w tej kwestii.

Wręczanie gadżetów tego rodzaju jest tym bardziej istotne, jeśli profil działalności Twojej marki w jakikolwiek sposób wiąże się z naturą: czy to produkcja odzieży, czy żywności, czy też kosmetyków. Bez wątpienia sięgnięcie po materiały z recyklingu czy nadające się do ponownego przetworzenia, a także te, których wytworzenie nie wpływa negatywnie na środowisko, to doskonała strategia budująca zaufanie do marki niezależnie od tego, jaki jest profil jej działalności.

Blog - wszystkie wpisy

Zaufali nam

  • LOT Ams
  • Kraft
  • Kopernik
  • BOŚ Bank
  • BP
  • KNF
  • LG
  • MEN
  • Momondo
  • Motip
  • Novascon
  • Nutricia
  • Desir
  • PGNiG
  • Pracuj.pl
  • PWN
  • PWR
  • QAD
  • Qubus
  • Skanska
  • Tiptopol
  • TMS
  • Toshiba
  • WAgo
  • Aereco
  • Baker
  • Ceneo
  • Cuprum
  • Danwood
  • Credit Suisse
  • IMGW
  • INSS-POL
  • Oktawave
  • Opera
  • RMF Maxx
  • Saint-Gobain
  • SIL-PRO
  • DFS
  • Delifrance
  • Lean
  • Mobile Vikings
  • Objectivity
  • Sms
  • 3M
  • Adamed
  • Atlantic
  • Balluff
  • BAT
  • BNP
  • CA
  • Develey
  • Lapp
  • Libet
  • Santander
  • SIG
  • TH
  • Thermaflex
  • VB
  • Zielona
  • YOKOHAMA
  • Ecol
  • Man and Machine
  • Logintrans
  • URSAPHARM
  • TUV Rheinland
  • HACH LANGE
  • TELFORCE ONE
  • GALERIA BURSZTYNOWA
  • JUKI
  • DPIIN
  • IOM
  • OBO Betterman
  • ARIMR
  • GIOŚ
  • HUCK
  • DR. MAX
  • TYTANIUM