Gadżety reklamowe a promocja marki

Gadżety reklamowe a promocja marki

Wiele osób na słowo reklama reaguje wręcz niechęcią. Wszystko dlatego, że dzisiejsze czasy są przesiąknięte różnymi formami promocji, które dosłownie atakują z każdej strony. Internet, telewizja i radio wręcz ociekają kolejnymi reklamami, często bardzo nachalnymi, których niejednokrotnie nie można pominąć. Przesyt treści reklamowych w wielu przypadkach skutkuje tym, że wyłączamy je jeśli tylko jest taka możliwość i omijamy je nawet bez patrzenia. W tym kolorowym, głośnym świecie multimediów są jednak takie nośniki reklamowe, które nie powodują niechęci. To fizyczne formy reklamy, które pozwalają na powracanie do nich zawsze wtedy, gdy tylko mamy ochotę – bez przymusu. Do takiej grupy bez wątpienia należą gadżety reklamowe. Pełnią jeszcze jedną, bardzo ważną funkcję. To budowanie pozytywnego skojarzenia z marką. W końcu są wręczane jako prezent. Czy więc gadżety reklamowe są dziś istotnym elementem promocji marki? Tak! Podpowiadamy, w jakich aspektach przede wszystkim. 

Spis treści:

  1. Gadżety reklamowe a inne sposoby promocji – co wypada lepiej? 
  2. Gadżety reklamowe to miły upominek, który przynosi przy okazji pozytywny skutek 
  3. Jak wybierać gadżety reklamowe, by pokazać się z jak najlepszej strony? 

Gadżety reklamowe a inne sposoby promocji – co wypada lepiej? 

Specjaliści od marketingu dwoją się i troją, by kolejny przekaz reklamowy był jeszcze ciekawszy i skuteczniejszy niż poprzedni, a do tego wyróżniał się na tle konkurencji. Problem jednak w tym, że w cyfrowym świecie trudno o wyjątkową oryginalność, bo wszystko, co było do przetestowania, zostało już wykorzystane. To stawia nowe wyzwania przed działami marketingu, więc specjaliści dalej dwoją się i troją… Jednak zamiast wymyślać kolejne, coraz to bardziej oryginalne kampanie, warto na chwilę się zatrzymać, wziąć oddech i zastanowić się nad tym, czy to faktycznie to, czego chcą i oczekują odbiorcy? 

W świecie, w którym z każdej strony atakuje nas mnóstwo bodźców, przede wszystkim dźwiękowych i zapachowych, zaczyna powoli brakować przestrzeni na spokój i oczyszczenie umysłu. Atakowanie kolejnymi reklamami przynosi w takim przypadku skutek odwrotny do zamierzonego, bo wzbudza niechęć, a nawet frustrację. 

Dlatego warto pamiętać o tym, że reklama, aby była skuteczna, nie musi być nachalna – a wręcz nie powinna! W takim przypadku bardziej prawdopodobne jest to, że odbiorca szybko ją wyłączy lub odwróci wzrok, niż to, że skupi się na jej treści i skłoni go ona do skorzystania z oferty. 

Zupełnie inaczej sprawa ma się w przypadku fizycznych nośników reklamy. Może wydawać się, że dziś gadżety reklamowe to relikt przeszłości. Praktyka pokazuje jednak, że są bardzo skuteczne. Zasadnicza różnica pomiędzy reklamami “wciskanymi” na siłę z każdej strony a gadżetami reklamowymi jest taka, że te drugie są wręczane w formie upominku. To automatycznie zmienia nastawienie do nich!

Gadżety reklamowe to miły upominek, który przynosi przy okazji pozytywny skutek 

Gadżety reklamowe wręcza się najczęściej na różnych targach czy konferencjach. To miejsca i wydarzenia, gdzie wybieramy się świadomie, dlatego uczestnicy nie mają poczucia tego, że coś jest im narzucane. Druga sprawa to ta, że gadżety reklamowe najczęściej stanowią miły upominek: gratis do zakupów czy podziękowanie za dotychczasową współpracę lub są wręczane np. w prezencie świątecznym. Gadżety reklamowe często stanowią również wygraną w różnych konkursach. W każdym z tych przypadków obdarowana osoba nie ma poczucia tego, że jest manipulowana po to, by wydać swoje pieniądze na produkt czy usługę danej firmy. 

Jest wręcz przeciwnie – lubimy być doceniani i dostawać prezenty, więc taki upominek, nawet jeśli jest drobny i niewiele wart materialnie, zawsze wywoła uśmiech na twarzy. To pociąga za sobą dalsze, pozytywne dla marki konsekwencje: bo prawdopodobnie zostanie ona dobrze zapamiętana. 

Wręczanie reklamowych drobiazgów sprawia również, że reklama naturalnie dociera do szerokiego grona odbiorców – ale nie w nachalny sposób. Kubek z nadrukiem, koszulka, długopis, podkładka pod myszkę, pendrive, kalendarz czy zegar ścienny – każdy z tych przedmiotów jest funkcjonalny i przydaje się każdego dnia. To zaś sprawia, że mimochodem zwróci na nie uwagę każdy, kto je zauważy. Prawdopodobieństwo tego, że taki subtelny przekaz reklamowy skłoni jego odbiorców do zainteresowania się ofertą firmy, jest w takim przypadku bardzo duże.

Jak wybierać gadżety reklamowe, by pokazać się z jak najlepszej strony? 

Gadżety reklamowe są więc świetnym narzędziem do promocji marki. Większość z nich jest niedroga, więc firmowy budżet nie zostanie znacznie uszczuplony. Taki wydatek zwraca się jednak dość szybko, bo prawdopodobieństwo pozyskania nowego klienta lub powrót tego dotychczasowego, jest całkiem spore. 

Warto zwrócić szczególną uwagę na ekologiczne gadżety reklamowe, które stanowią coraz większą część tej kategorii produktów marketingowych. Wybór takich przedmiotów promocyjnych jest tym ważniejszy, im bardziej zależy Ci na tym, by Twoja marka była kojarzona z dbaniem o środowisko naturalne. Temat zanieczyszczenia planety przez odpady generowane przez ludzi jest obecnie gorący. Wejście na rynek z ekologicznymi gadżetami z pewnością podniesie prestiż Twojej marki i wzbudzi większe zaufanie do niej!

Blog - wszystkie wpisy

Zaufali nam

  • LOT Ams
  • Kraft
  • Kopernik
  • BOŚ Bank
  • BP
  • KNF
  • LG
  • MEN
  • Momondo
  • Motip
  • Novascon
  • Nutricia
  • Desir
  • PGNiG
  • Pracuj.pl
  • PWN
  • PWR
  • QAD
  • Qubus
  • Skanska
  • Tiptopol
  • TMS
  • Toshiba
  • WAgo
  • Aereco
  • Baker
  • Ceneo
  • Cuprum
  • Danwood
  • Credit Suisse
  • IMGW
  • INSS-POL
  • Oktawave
  • Opera
  • RMF Maxx
  • Saint-Gobain
  • SIL-PRO
  • DFS
  • Delifrance
  • Lean
  • Mobile Vikings
  • Objectivity
  • Sms
  • 3M
  • Adamed
  • Atlantic
  • Balluff
  • BAT
  • BNP
  • CA
  • Develey
  • Lapp
  • Libet
  • Santander
  • SIG
  • TH
  • Thermaflex
  • VB
  • Zielona
  • YOKOHAMA
  • Ecol
  • Man and Machine
  • Logintrans
  • URSAPHARM
  • TUV Rheinland
  • HACH LANGE
  • TELFORCE ONE
  • GALERIA BURSZTYNOWA
  • JUKI
  • DPIIN
  • IOM
  • OBO Betterman
  • ARIMR
  • GIOŚ
  • HUCK
  • DR. MAX
  • TYTANIUM