Wykorzystanie gadżetów reklamowych w kampaniach społecznych

Wykorzystanie gadżetów reklamowych w kampaniach społecznych

Wiele firm wykorzystuje gadżety reklamowe do promowania swojej działalności. Takie marketingowe drobiazgi są przede wszystkim wręczane jako prezenty na różne okazje, np. w podziękowaniu za zakupy czy skorzystanie z usługi firmy, ale również na zachętę dla nowych klientów. Rozmaite gadżety reklamowe są powszechnie wykorzystywane na targach, konferencjach i innych eventach, które skupiają potencjalnych, przyszłych klientów. Każdy lubi otrzymać jakiś przydatny drobiazg, dlatego warto wykorzystać ten sposób na promowanie swojej marki. Gadżety reklamowe mogą odgrywać również bardzo istotną rolę w kampaniach społecznych, stanowiąc ich bardzo ważny, a często nawet główny element. Najważniejsze jest to, by były dopasowane do tematyki kampanii i dobrze podkreślały jej ideę. Podpowiadamy, dlaczego i w jaki sposób warto wykorzystać gadżety reklamowe w kampaniach społecznych. 

Spis treści:

  1. Co składa się na skuteczną kampanię społeczną?
  2. Rola gadżetów reklamowych w kampaniach społecznych
  3. Jakie jeszcze korzyści daje wykorzystanie gadżetów reklamowych w kampaniach społecznych?

Co składa się na skuteczną kampanię społeczną?

Niektóre kampanie społeczne mogą kojarzyć się z nudnym apelem w szkole. Aby kampania była skuteczna, czyli przede wszystkim zainteresowała odbiorców i zachęciła ich do refleksji i podjęcia działań, powinna być ciekawa pod każdym względem. Edukacyjny filmik, w którym główne role odgrywają osoby o wątpliwym talencie aktorskim, mało dynamiczna fabuła, a także moralizujące podsumowanie na koniec to zdecydowanie niezbyt zachęcająca forma przekazu i szanse na to, że problem zostanie zauważony i przemyślany, są w takim przypadku raczej niewielkie. 

Na skuteczną kampanię społeczną składa się kilka elementów, a największe korzyści przynosi sprawne i zgrabne połączenie ich ze sobą. To przede wszystkim inspirujące przedstawienie problemu i kreatywna zachęta do rozwiązania go. To także odpowiednie przygotowanie zaplecza, takiego jak strona internetowa i ulotki informacyjne oraz gadżety reklamowe. Wszystkie elementy kampanii powinny być ze sobą spójne, a przy tym atrakcyjne dla odbiorcy. 

Rola gadżetów reklamowych w kampaniach społecznych

Gadżety reklamowe wykorzystywane jako element kampanii społecznej pełnią nieco inną funkcję niż tylko reklamową – choć oczywiście nadal jest to istotny element. Jednak w przypadku kampanii społecznych najważniejsze jest to, by wybrane produkty były przede wszystkim idealnie dopasowane tematycznie do kampanii, bo wówczas będą stanowić jej doskonałe uzupełnienie. Wręczanie drobiazgów w prezencie czy sprzedawanie bardziej wartościowych przedmiotów, opatrzonych logo firmy, która bierze udział w danej kampanii, a jednocześnie wyraźne zaznaczenie na nich nazwy i idei kampanii to świetne połączenie, które za każdym razem, gdy tylko odbiorca spojrzy na przedmiot i go użyje, będzie przypominać o misji tego wydarzenia. 

Przykładowo: jeśli kampania dotyczy np. zdrowego odżywiania czy odpowiedniego nawadniania organizmu, to doskonałym uzupełnieniem jej będą gadżety, które ściśle nawiązują do tematu. Świetnie sprawdzą się więc np. boxy na żywność, do których można spakować owoce, warzywa czy bakalie do zjedzenia w pracy lub w szkole, a także butelki czy bidony na napoje. 

Ciekawe gadżety stworzysz z przedmiotów, które znajdziesz w ofercie CNS Group. Najważniejsze jest to, by wybrać produkt pasujący do grupy docelowej. Jeśli np. istotnym problemem, który porusza kampania, jest ochrona środowiska, to strzałem w dziesiątkę jest wybór ekologicznych gadżetów reklamowych, dostępnych w różnych kategoriach. Wystarczy wykonać na nich odpowiedni nadruk i fanty idealnie nawiązujące do tematyki kampanii gotowe! 

Jakie jeszcze korzyści daje wykorzystanie gadżetów reklamowych w kampaniach społecznych?

Gadżety reklamowe użyte na potrzeby danej kampanii społecznej mogą mieć o wiele większe znaczenie dla jej powodzenia, niż może się wydawać. Warto więc wykazać się kreatywnością w tej kwestii i dobrze przemyśleć strategię pod tym względem. Niejedna firma właśnie w ten sposób zyskała popularność i sympatię, wyróżniając się pozytywnie na tle innych. 

Kreatywne wykorzystanie reklamowych gadżetów na potrzeby kampanii społecznej może zapewnić o wiele więcej korzyści marketingowych niż można założyć. Jedna, trafna kampania może zadziałać na wyobraźnię potencjalnych odbiorców o wiele lepiej niż najbardziej wymyślna reklama. Kampanie społeczne budzą bowiem jednoznaczne skojarzenie z misją dla ludzi, a firmy biorące w nich udział są przez to niemal automatycznie kojarzone pozytywnie. Nadruk firmowy obok hasła kampanii na gadżecie reklamowym to więc rewelacyjne połączenie, które może przynieść mnóstwo korzyści. 

Nawet najbardziej kreatywny marketing nie zdziała tyle, ile świadome, rozsądne i skuteczne podejście firmy do danego tematu. Każdy element strategii powinien więc być dobrze przemyślany: tak, aby wszystkie kropki” łączyły się ze sobą w spójną całość. Wybór gadżetów reklamowych idealnie wpisujących się w charakter kampanii i dopasowanych do odbiorców, a także opatrzenie ich stosownym logo, to podstawa do tego, by ten niepozorny na pierwszy rzut oka element odegrał jedną z głównych ról. 

W ofercie CNS Group znajdziesz wiele ciekawych gadżetów reklamowych, które z łatwością dopasujemy na potrzeby kampanii społecznej. Niech Twoja firma da się poznać z jak najlepszej strony!

Blog - wszystkie wpisy

Zaufali nam

  • LOT Ams
  • Kraft
  • Kopernik
  • BOŚ Bank
  • BP
  • KNF
  • LG
  • MEN
  • Momondo
  • Motip
  • Novascon
  • Nutricia
  • Desir
  • PGNiG
  • Pracuj.pl
  • PWN
  • PWR
  • QAD
  • Qubus
  • Skanska
  • Tiptopol
  • TMS
  • Toshiba
  • WAgo
  • Aereco
  • Baker
  • Ceneo
  • Cuprum
  • Danwood
  • Credit Suisse
  • IMGW
  • INSS-POL
  • Oktawave
  • Opera
  • RMF Maxx
  • Saint-Gobain
  • SIL-PRO
  • DFS
  • Delifrance
  • Lean
  • Mobile Vikings
  • Objectivity
  • Sms
  • 3M
  • Adamed
  • Atlantic
  • Balluff
  • BAT
  • BNP
  • CA
  • Develey
  • Lapp
  • Libet
  • Santander
  • SIG
  • TH
  • Thermaflex
  • VB
  • Zielona
  • YOKOHAMA
  • Ecol
  • Man and Machine
  • Logintrans
  • URSAPHARM
  • TUV Rheinland
  • HACH LANGE
  • TELFORCE ONE
  • GALERIA BURSZTYNOWA
  • JUKI
  • DPIIN
  • IOM
  • OBO Betterman
  • ARIMR
  • GIOŚ
  • HUCK
  • DR. MAX
  • TYTANIUM